Witamy w Centrum Kosmetolożki. Godziny otwarcia: od poniedziałku do piątku 9:00 - 18:00, w soboty 9:00 - 15:00. Kontakt: 513 776 935|kontakt@kosmetolozki.pl

Dieta na naczynka – co jeść, aby je wzmocnić?

Dieta na naczynka, oprócz pielęgnacyjnych zabiegów kosmetycznych, stanowi jeden z ważniejszych czynników, które będą zapobiegać tworzeniu się tzw. pajączków i podtrzymywać efekty fototerapii. Aby wzmacniać naczynia krwionośne należy włączać do swojej codziennej diety produkty, które stanowią źródło m.in. rutyny, cynku czy miedzi. Co jeść, aby korzystnie oddziaływać na żyły i tętnice? Przyjrzyjmy się bliżej temu tematowi.

Dieta na naczynka - co jeść aby je wzmocnić?

Zarówno cera naczynkowa jak i popękane naczynka na nogach to problemy, które dotyczą wielu kobiet. Zwykle dochodzi do tego w okresach duużych zmian hormonalnych zachodzących w organizmie kobiety, a więc np. podczas dojrzewania, w momencie ciąży czy przekwitania. Cera naczyniowa oraz obecne tzw. pajączki stanowią pierwsze oznaki problemów z układem krążenia. Z tego też powodu warto dbać o siebie, aby nie doprowadzić do poważniejszych chorób takich jak żylaki, hemoroidy czy mikrowylewy.

Obecnie istnieje wiele metod dzięki, którym można zmniejszyć widoczność pajączków. Należy do nich m.in. stosowanie różnego rodzaju kosmetyków oraz środków farmakologicznych, jak i zabiegi kosmetyczne z wykorzystaniem światła IPL. Jednak oprócz wyżej wymienionych sposobów niwelowania i wzmacniania naczyń, bardzo ważna jest w tym wszystkim nasza dieta pozwalająca organizmowi dostarczyć niezbędne składniki odżywcze, które odpowiedzialne są m.in. za zdrowe i mocne naczynia krwionośne.

Dieta na naczynka – co jest, aby je wzmocnić?

Mimo że dieta nie daje nam gwarancji, że obecne naczynka znikną bez śladu to może bardzo wyraźnie chronić je i zapobiegać powstawaniu kolejnych pajączków. Dieta na naczynka powinna być bogata w produkty, które wpływają na wzmocnienie i uelastycznienie ich ścian, przez co poprawia się również przepływ krwi. Co więc należy włączyć do swojego codziennego menu, aby dbać o układ krwionośny? Oto kilka niezbędnych składników:

  • Miedź – to bardzo ważny minerał, ponieważ uczestniczy w procesach produkcji kolagenu, przez co odgrywa ważną rolę w czynnościach takich jak wzmacnianie naczyń. Najlepszym źródłem miedzi jest m.in. awokado i pełnoziarniste produkty zbożowe.
  • Cynk – wykazuje działanie przeciwzapalne oraz łagodzi podrażnienia skóry. Często zalecany jest przy skórze naczyniowej. Jego źródła to mięso, pestki dyni, orzechy, kakao.
  • Rutyna – do jej głównych funkcji należy wzmacnianie ścian naczyń krwionośnych oraz aktywacja działania witaminy C. Ponadto zapobiega obrzękom oraz chroni naczynia przed ich uszkodzeniami. Rutyna znajduje się m.in. w kaszy gryczanej, żurawinie, owocach cytrusowych, wiśniach i morelach.
  • Flawonoidy (niacyna, kwercytyna) – w związku z tym, że stanowią one mieszaninę różnych przeciwutleniaczy pełnią bardzo ważną rolę w naszym organizmie. Wzmacniają tkankę łączną śródbłonka naczyń, zwiększają ich elastyczność, uszczelniają ściany, a także rozkurczają mięśnie gładkie przez co naczynia krwionośne się rozszerzają, a ukrwienie skóry wzrasta. Ich najlepszym źródłem jest m.in cebula, czosnek, owoce jagodowe, czereśnie, winogrona.
  • Witamina C – w ochronie układu krwionośnego jest bardzo istotna. Charakteryzuje się głównie działaniem przeciwzapalnym, dzięki czemu zwalcza infekcje, które mogą szkodzić naczyniom. Mocno współdziała z rutyną. Warto zaznaczyć, że witamina C oddziałuje głównie na mniejsze naczynia. Najlepszym jej źródłem jest acerola, dzika róża, czerwona i czarna porzeczka, natka pietruszki, kapusta kiszona i papryka.
  • Witamina K – posiada szeroki i korzystny wpływ na układ krwionośny. Odpowiedzialna jest za regulację protrombiny (białka, odpowiedzialnego za procesy krzepnięcia krwi). Ponadto witamina K jest związkiem zapobiegającym krwotokom, w szybki sposób niweluje sińce oraz krwiaki. Samoczynnie wytwarzana jest w organizmie ludzkim, jednak można ją również przyjmować z zewnątrz. Źródło witaminy K to brokuły, szpinak, sałata czy awokado.
  • Wyciąg z oczaru wirginijskiego – cechuje się działaniem przeciwkrwotocznym. Ponadto stanowi źródło wielu cennych składników takich jak flawonoidy czy saponiny, które mają ogromny wpływ na kondycję naczyń krwionośnych. Uszczelniają je, wzmacniają ich ścianki, zmniejszają kruchość oraz regulują przepływ krwi.

Czego należy unikać gdy pękają naczynka?

Warto zaznaczyć, że cera naczynkowa zwykle jest skórą wrażliwą i podatną na wszelkie uszkodzenia. Dlatego w celu jak największego zminimalizowania problemów z nią związanych należy unikać:

  • nadmiernego opalania
  • alkoholu, palenia papierosów oraz dużej ilości kawy
  • spożywania gorących posiłków
  • permanentnego stania, chodzenia oraz zakładania nogi na nogę
  • chodzenia w butach na obcasach

Zostaw komentarz