Witamy w Centrum Kosmetolożki. Godziny otwarcia: od poniedziałku do piątku 9:00 - 18:00, w soboty 9:00 - 15:00. Kontakt: 513 776 935|kontakt@kosmetolozki.pl

Dieta na włosy – jaki ma wpływ?

Nie od dziś wiadomo, że dieta i styl życia jaki prowadzimy wywiera olbrzymi wpływ na nasze zdrowie jak również wygląd zewnętrzny. Dieta jaką wprowadzamy do naszego codziennego menu warunkuje zarówno kondycję naszej skóry, włosów i paznokci. Dlatego niezmiernie ważna jest rozmaitość posiłków pełnych witamin i minerałów. Co więc jeść, aby nasza dieta na włosy okazała się właściwa? Oto wskazówki.

Znane i mądre powiedzenie mówi: “Jesteśmy tym co jemy”. Oznacza to, że wszystko co jemy w ciągu dnia przekłada się na nasz wygląd zewnętrzny. Jeśli często ulegamy naszym zachciankom w postaci słodyczy czy fastfoodów niestety szybko może to być widoczne pod postacią łamliwych paznokci, problemów skórnych czy wypadających lub osłabionych włosów. Dobrą wiadomością jest tu jednak fakt, że dzięki kilku małym zmianom w sposobie naszego odżywiania możemy w dużym stopniu poprawić nasz wygląd.

Dieta na włosy – jaki ma wpływ?

Dieta na włosy, która będzie na nie korzystnie wpływać powinna być przede wszystkim różnorodna, a także zawierać odpowiednią dawkę makro i mikroelementów oraz witamin. Ponadto bardzo ważną funkcję odgrywają w niej nienasycone kwasy tłuszczowe omega 3 i omega 6, jak również białko i węglowodany.

Białko stanowi podstawowy budulec naszego ciała, który bez obecności innych pełnowartościowych składników jakimi są aminokwasy, nie przyniosą nam oczekiwanych rezultatów w postaci zdrowych i lśniących włosów. Źródłem takiego białka jest m.in. spirulina, mięso, jajka oraz rośliny strączkowe. Cennym jego źródłem jest także nabiał (jogurt naturalny, kefir czy maślanka).

Na jakość naszych włosów duży wpływ mają minerały takie jak krzem, cynk, miedź, żelazo, jod czy siarka.

1. Cynk.

Niedobór cynku powoduje wypadanie włosów. Wspomaga gojenie się ran oraz poprawia wygląd skóry. Produkty bogate w cynk to m.in. orzechy, pestki dyni, kasza gryczana, chleb razowy.

2. Siarka.

Siarka odpowiedzialna jest za właściwy koloryt skóry, a także mocne i gęste włosy. Jej niedobór w organizmie człowieka powoduje łamliwość paznokci, bladą skórę oraz wypadanie włosów. Siarkę znaleźć można m.in. w rzodkiewce, brokułach, jajach czy fasoli.

3. Żelazo.

Żelazo warunkuje właściwą odbudowę naskórka, włosów i paznokci. Niedobór tego pierwiastka w organizmie powoduje anemię, obniżenie odporności organizmu oraz osłabienie kondycji włosów i paznokci. Żelazo można znaleźć m.in. w szpinaku, krewetkach, jajach, brokułach, mleku czy orzechach.

4. Krzem.

Krzem przyspiesza regenerację skóry po oparzeniach słonecznych oraz wykazuje właściwości przeciwbakteryjne, przeciwgrzybicze i antybakteryjne. Jego niedobór zmniejsza odporność organizmu, łatwiej występują stany zapalne oraz alergie. Dobrym źródłem krzemu jest m.in. marchew, pietruszka, burak, drób, a także woda.

5. Niezbędne Nienasycone Kwasy Tłuszczowe (NNKT).

Brak tego rodzaju kwasów w organizmie powoduje stany zapalne skóry, zwiększenie utraty wody z organizmu oraz utrudnienia procesy gojenia się ran. Źródłem NNKT są ryby morskie, orzechy, olej lniany, olej rzepakowy i olej kukurydziany.

6. Witamina A.

Witamina A odpowiedzialna jest za właściwą kondycję włosów, skóry i paznokci. Jej niedobór powoduje spowolniony wzrost paznokci oraz ich łamliwość, łuszczenie się skóry oraz matowe i łamliwe włosy. Witaminę A znaleźć można w wątróbce, pomidorach, żółtkach jaj, szpinaku, dyni oraz mango.

7. Witamina D.

Niedobór witaminy D powoduje łamliwość paznokci oraz włosów. Produkty bogate w tę witaminę to śledź, makrela, łosoś, mleko oraz jaja. Jednak głównym źródłem są promienie słoneczne, w wyniku których następuje jej synteza w skórze człowieka.

8. Witamina E.

Zbyt mała ilość witaminy E skutkuje odwodnieniem naskórka, przez co skóra staje się wiotka oraz pozbawiona blasku. Produkty bogate w witaminę E to m.in. kiełki, sałata, kapsułka, migdały.

Jakim produktom powiedzieć “NIE”?

Wprowadzenie do codziennej diety nowych nawyków żywieniowych pod postacią zdrowych i pełnowartościowych produktów to połowa sukcesu. Drugą stronę medalu stanowi wyeliminowanie z naszego jadłospisu pokarmów, które wyraźnie posiadają negatywny wpływ na nasze włosy. Co więc zalicza się do tej grupy? Przede wszystkim jedzenie typu fastfood, duże ilości słodyczy, a także żywność wysoko przetworzona taka jak np. konserwy. Warto wspomnieć również o wszelkiego rodzaju używkach (kawa, alkohol, papierosy). One również wywierają negatywny wpływ na nasz wygląd zewnętrzny, szczególnie jeżeli spożywane są w nadmiernych ilościach.

1 komenarz

  1. kosmetykofanki 5 kwietnia 2018 w 10:54 - Odpowiedz

    Stawiam często na biotynę, krzem i siarkę 🙂 Często robię sobie herbatę z pokrzywy 🙂

Zostaw komentarz