Witamy w Centrum Kosmetolożki. Godziny otwarcia: od poniedziałku do piątku 9:00 - 18:00, w soboty 9:00 - 15:00. Kontakt: 513 776 935|kontakt@kosmetolozki.pl

Dieta odmładzająca skórę

Dieta odmładzająca ma na celu opóźnić proces starzenia zachodzący w organizmie człowieka. Nie da się oczywiście całkowicie temu zapobiec. Jednak prowadząc zdrowy tryb życia i dbając o siebie można w wyraźny sposób spowolnić jego tempo. Jak więc odżywiać się, aby zachować młodość na dłużej?

Dieta odmładzająca skórę

Dieta odmładzająca skórę

Zdrowe jedzenie posiada ogromny wpływ, nie tylko na naszą masę ciała, ale również oddziałuje na samopoczucie, a przede wszystkim na skórę, włosy i paznokcie. Regularne spożywanie zdrowych i zbilansowanych posiłków pomaga spłycić zmarszczki, zapewnić skórze nawilżenie oraz jędrność. Włosom nadaje naturalny blask oraz zapewnia miękkość w dotyku.

Dieta odmładzająca skórę to odpowiednio dobrane produkty. Pomogą w utrzymaniu zdrowego wyglądu oraz sprawią, że nasze samopoczucie w znacznym stopniu ulegnie poprawie. Poniżej przedstawiamy co warto włączyć do swojego menu.

1. Ryby morskie.

Najlepszym wyborem są ryby tłuste. Są to m.in. makrela, śledź, łosoś. Stanowią one źródło kwasów tłuszczowych omega 3. To głównie one wykazują właściwości odmładzające. Aby efekt był zauważalny, należy spożywać ryby 3 razy w tygodniu. Dodatkowo wspomagają one nawodnienie skóry, jak również korzystnie oddziałują na inne narządy organizmu. Wpływają na poprawę pracy mózgu, dodają energii, a także poprawiają kondycję naczyń krwionośnych i mięśnia sercowego.

2. Brokuł.

Nie bez powodu brokuł popularnie nazywany jest zielonym kwiatem młodości. Odmładza i wzmacnia układ odpornościowy organizmu. Ponadto eliminuje wolne rodniki, które stanowią jedną z głównych przyczyn pojawiania się zmarszczek oraz cellulitu. Cenna dla naszej skóry jest również marchewka, burak, pomidor, papryka, sałata oraz kapusta.

3. Jogurt.

Stanowi źródło bakterii probiotycznych, które na bieżąco wspomagają oczyszczanie organizmu z toksyn. Oprócz poprawy jakości skóry, produkty te pozytywnie wpływają na nasze jelita. Dodatkowo szklanka jogurtu pozwoli zachować dobrą kondycję kości, stawów, serca oraz żołądka.

4. Orzechy.

Wszystkie ich rodzaje są bardzo wartościowe. Poprawiają pamięć, samopoczucie oraz wygląd skóry. Wszystko dlatego, że stanowią źródło wartościowych kwasów tłuszczowych, które również występują w rybach.

5. Jabłko.

Jabłka stanowią bardzo dobre źródło witaminy C, która jak wiadomo wykazuje szereg korzystnych właściwości dla naszej skóry. Witamina C działa rozjaśniająco, zapobiegając powstawaniu przebarwień. Podnosi odporność, chroniąc skórę przed różnego rodzaju infekcjami, a także wzmacnia ściany naczyń krwionośnych zapobiegając ich pękaniu i tworzeniu się tzw. teleangiektazji.

6. Woda.

Nieodłącznym elementem warunkującym właściwą kondycję skóry jest woda. Zachowuje jej zdrowie oraz młody wygląd. Należy spożywać 2 litry wody dziennie, powoli, małymi łykami. Pierwszą szklankę warto wypijać z samego rana na czczo, może być z dodatkiem cytryny i łyżki miodu.

7. Jarmuż.

Jarmuż to źródło witaminy K, która warunkuje prawidłową krzepliwość krwi. Włączając tę roślinę do codziennego menu, można skutecznie uporać się z nieestetycznymi cieniami pod oczami. Dodatkowo, ze względu na wysoką zawartość żelaza, jarmuż może znacząco wpłynąć na jakość skóry, która w przypadku niedoboru tego pierwiastka staje się cienka i pergaminowa. Bardzo dobrym jego źródłem jest też Spirulina.

8. Awokado.

Ze względu na zawartość kwasu oleinowego oraz kwasu tłuszczowego omega 9, awokado pomaga zatrzymać wilgoć w zewnętrznych warstwach skóry. Dzięki takiemu działaniu staje się ona bardziej elastyczna i miękka w dotyku.

9. Melon.

Melon zawiera beta-karoten oraz witaminę A, której zadaniem jest regulowanie wzrostu komórek skóry, a także produkcja sebum skórnego na odpowiednim poziomi. Dzięki właściwej ilości w organizmie zapobiega powstawaniu łupieżu oraz nadmiernego łuszczenia się skóry.

10. Arbuz.

Arbuz stanowi bardzo dobre źródło przeciwutleniaczy. Jednym z nich jest likopen, który nadaje owocom i warzywom czerwoną barwę. Jego rola to ochrona skóry przed uszkodzeniami wywołanymi przez promienie UV.

Zostaw komentarz